Villkor

Om Fixa Tappskon Uppsala AB

Företaget har sitt säte i Uppsala. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till fixatappskon@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Fixa Tappskon Uppsala AB
Pinbo 5
743 82 Bälinge

Organisationsnummer 559408-5762

Integritet och personuppgifter

Genom att handla hos oss eller kontakta oss accepterar du vår Integritetspolicy.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.Om du inte får en orderbekräftelse kan det vara så att e-postadressen inte blivit korrekt ifylld. Kontrollera din order noga, är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vi reserverar oss för slutsålda eller restade produkter, vi meddelar det snarast via mail och kommer med förslag hur vi ska gå vidare. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via e-post.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms. I kundvagen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter så som moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans och frakt

Det är DHL som transporterar och levererar varorna. Vid beställning upp till 1999:- tillkommer fraktkostnad på 79:- inom Sverige. Beställning från 2000:- är fraktfritt inom Sverige. Din beställning kommer antigen i brevlådan eller hos ditt postombud.

Ej uthämtat paket

Det är ditt ansvar att lösa ut beställningen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på din avi. Om du inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss. Ej uthämtat paket debiteras med 350:- för att täcka kostnad för frakt och administration.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig via e-post. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakten och skicket på produkterna vid ankomst, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Reklamation/Garanti

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Vi lämnar ett års garanti på våra verktyg under förutsättning att de har utsatts för normalt slitage och under normala förhållanden.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till oss via mail, där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan leverera en ny likvärdig produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.